POLITYKA PRYWATNOŚCI

Polityka prywatności strony www

PREAMBUŁA 

Odwiedzając naszą stronę internetową, powierzają nam Państwo swoje dane, które przetwarzamy do konkretnych celów, ale zawsze z troską o ochronę Państwa prywatności. Niniejsza Polityka służy jako pomoc w zrozumieniu, jakie dane zbieramy, w jakim celu oraz do czego je wykorzystujemy. 

Informacje określone w niniejszym dokumencie opracowane zostały na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych), dalej zwanym „RODO”.

  1. INFORMACJE OGÓLNE

    Czym są dane osobowe i co oznacza ich przetwarzanie?
    Dane osobowe oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Przetwarzaniem danych osobowych jest każda czynność dokonana na danych osobowych, niezależnie od tego, czy jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy nie, np. zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie. Przetwarzamy Twoje określone w niniejszym dokumencie dane osobowe w różnych celach, przy czym w procesie przetwarzania zastosowane mogą być różne metody zbierania, podstawy legalności przetwarzania, wykorzystywania, ujawniania oraz okresy przechowywania, które zawsze określone są w stosunku do celu, w jakim dane są przez nas przetwarzane. 

    Kiedy niniejsza Polityka prywatności ma zastosowanie?
    Niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których jesteśmy Administratorem danych osobowych i przetwarzamy dane osobowe. Dotyczy to zarówno przypadków, w których przetwarzamy dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, jak i w przypadku, w którym dane osobowe pozyskaliśmy z innych źródeł.

    W jaki sposób, w oparciu o jakie podstawy prawne i jakiego typu dane osobowe przetwarzamy ? W celu zachowania przejrzystości w zakresie sposobów i podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych, a także celów, dla których przetwarzamy dane osobowe, każdorazowo jako Administrator danych wskazujemy niezbędne informacje w tym zakresie każdej osobie, której dane osobowe przetwarzamy. Kierując się określoną powyżej zasadą, przedstawiamy w niniejszym dokumencie zestawienie operacji przetwarzania danych osobowych opartych na różnych podstawach legalności procesu przetwarzania, w tym ilekroć gdy wskazujemy podstawę legalności procesu przetwarzania opartego na prawnie uzasadnionym interesie Administratora, staramy się przeanalizować i zrównoważyć nasz interes oraz potencjalny wpływ tego procesu na osobę fizyczną, której dane dotyczą (zarówno pozytywne jak i negatywne następstwa procesu) oraz prawa osoby fizycznej wynikające z przepisów prawa.

  2. INFORMACJA O ADMINISTRATORZE DANYCH OSOBOWYCH

    Administrator Danych
    Spełniając nasz prawny obowiązek informujemy, że Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem niniejszej strony internetowej jest Stowarzyszenie Pomagamy Seniorom z siedzibą w Warszawie przy ulicy Pawła Edmunda Strzeleckiego 5/56, 02-776 Warszawa, NIP: 9512569305
    Masz prawo skontaktować się z nami, korzystając z poniższych kanałów komunikacji: 

    • w formie elektronicznej wysyłając wiadomość na adres: biuro@pomagamyseniorom.pl 

    • w formie tradycyjnej, wysyłając korespondencję na adres:

      Stowarzyszenie Pomagamy Seniorom
      ul. Pawła Edmunda Strzeleckiego 5/56,
      02-776 Warszawa.
      NIP: 9512569305

3. Cel i zakres zbierania danych oraz odbiorcy danych
Nasza strona internetowa ogranicza zbieranie i wykorzystywanie informacji o użytkownikach do niezbędnego minimum, wymaganego do świadczenia na rzecz użytkownika usług na żądanym poziomie, stosownie do art. 18 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.


  1. Cel zbierania danych osobowych:
    Państwa dane osobowe zbieramy w jednym z poniżej definiowanych celów:
    - zarządzanie stroną internetową,
    - umożliwienie Państwu nawiązania z nami kontaktu poprzez formularz kontaktowy,
    - umożliwienie Państwu nawiązania z nami kontaktu poprzez inne formy komunikacji.

  2. Zakres danych, które przetwarzamy:
    a. w przypadku zarządzania stroną internetową:
    W trakcie Państwa odwiedzin na stronie internetowej dochodzi do ustanowienia połączenia z Państwa przeglądarką internetową. Pobrane w trakcie tej czynności i poniżej wymienione informacje przechowywane są tymczasowo w danych systemowych i tam też są automatycznie gromadzone: 
    - adres IP Państwa urządzenia, 
    - data i godzina wejścia na stronę, 
    - nazwa i URL wywołanych zbiorów,
    - strona internetowa, z której nastąpiło wejście lub adres strony internetowej, z której użytkownik został przekierowany na naszą stronę za pomocą odnośnika (URL-referer), 
    - używana przeglądarka i ewentualnie system operacyjny Państwa urządzenia oraz nazwa Państwa dostawcy usług internetowych.

    Powyższe dane zostaną przez nas przetworzone w celu zapewnienia sprawnego ustanowienia połączenia i zabezpieczenia systemu. Dodatkowe dane związane z połączeniem są automatycznie usuwane, z reguły maksymalnie po siedmiu dniach. W przypadku użycia strony internetowej w sposób nieuprawniony dane logowania, których dłuższe przechowywanie jest konieczne w celach dowodowych, będą przechowywane do wyjaśnienia zdarzenia.

    b. W przypadku kontaktu z administratorem:
    Na naszej stronie internetowej zamieściliśmy formularz kontaktowy oraz dane kontaktowe, które pozwalają na skontaktowanie się z Administratorem, poniżej wskazujemy cele i zakres przetwarzania Państwa danych osobowych w przypadku kontaktu z Administratorem:  
    W przypadku kontaktu poprzez formularz kontaktowy:
    - Imię i Nazwisko;
    - adres e-mail;
    - oraz inne dane, które stanowić mogą treść korespondencji.

    W przypadku kontaktu telefonicznego:
    - Imię i Nazwisko,
    - numer telefonu,
    - oraz inne dane, które przekazane zostaną w trakcie rozmowy telefonicznej.

    W przypadku kontaktu mailowego:
    - Imię i Nazwisko;
    - adres e-mail;
    - oraz inne dane, które stanowić mogą treść korespondencji.

  3. Automatyczne przetwarzanie danych osobowych

    Informacje, które gromadzimy w związku z przesłaniem do nas korespondencji elektronicznej mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany jednakże nie dochodzi do profilowania oraz zautomatyzowanego podejmowania decyzji, która może mieć istotny wpływ na Państwa.

  4. Odbiorcy danych

    Dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom, które wykonują usługi na rzecz administratora (np. dostawca usług hostingowych oraz podmiot, który wspiera administratora w procesach IT), w takim przypadku przekazanie danych następuje na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych z zastosowaniem odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych. Dane osobowe mogą być również przekazane podmiotom lub stronom do tego uprawnionym na podstawie przepisów prawa (np. treść korespondencji może zostać przekazana organom do tego wyznaczonym w związku z toczącym się postępowaniem). Dane osobowe mogą również zostać przekazane na podstawie Państwa żądania.

4. Podstawy prawne przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest:
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy - art. 6 ust. 1 lit b) RODO,
- prawnie uzasadniony interes Administratora w zakresie zarządzania stroną internetową, prowadzenia komunikacji elektronicznej, dochodzenia lub obrony przed potencjalnymi roszczeniami a także w zakresie prowadzenia analiz i statystyk strony internetowej 
- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
-zgoda osoby, której dane dotyczą na przetwarzanie danych osobowych poprzez pliki Cookies, zgodnie z dokonanym przez użytkownika wyborem 
- art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,

5. Cookies

Pliki Cookies to pliki lub część informacji, które mogą być przechowywane na komputerze (lub innym urządzeniu), podczas gdy odwiedzają Państwo naszą stronę internetową. Wszelkie informacje dotyczące wykorzystywanych na naszej stronie www plików Cookies znajdują się w formularzu do zarządzania zgodami na wykorzystanie poszczególnych plików w określonym celu.

Domyślnie wykorzystywane są jedynie te pliki Cookies, które odpowiadają za właściwe działanie naszej strony internetowej, pozostałe pliki Cookies wykorzystywane są wyłącznie w sytuacji, gdy wyrażą Państwo zgodę na ich stosowanie.

6. Czas Przetwarzania
Naszym celem jest zapewnienie ochrony przed negatywnymi konsekwencjami przetwarzania Państwa danych osobowych. W tym celu staraliśmy się zoptymalizować czas przechowywania Państwa danych osobowych. Czas ten określiliśmy: 
a. w przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, okres przetwarzania trwa do momentu ustania ww. interesu (np. okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych) lub do momentu sprzeciwienia się osoby, której dane dotyczą wobec dalszego przetwarzania – w sytuacjach, gdy sprzeciw taki zgodnie z przepisami prawa przysługuje, w przypadku ustania celu pozyskane dane osobowe zostaną usunięte.
b. w przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe w związku z realizacją zawartej umowy, dane osobowe będą przetwarzane przez cały okres jej obowiązywania a następnie przez okres wynikający z prawnie uzasadnionego interesu Administratora,
c. w sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych wynika z wyrażonej przez użytkownika zgody, wówczas dane osobowe przetwarzane są do momentu wycofania udzielonej zgody lub ustania celu w którym zgoda została zebrana. Informujemy, iż wycofanie zgody nie wpływa na prawo do przetwarzania danych osobowych przed jej wycofaniem.


7. PRZYSŁUGUJĄCE PAŃSTWU PRAWA

wycofanie zgody Art. 7 RODO
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

informacja o przetwarzaniu danych osobowych i uzyskania kopii danych Art. 15 RODO
Osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich. Administrator na żądanie dostarcza osobie, której dane dotyczą, kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu. 

sprostowanie danych Art. 16 RODO 
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe.  

usunięcie danych Art. 17 RODO
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określona w art. 17 RODO

ograniczenie przetwarzania Art. 18 RODO
Osoba, której dane dotyczą może żądać zaprzestania wykonywania operacji na danych osobowych – z wyjątkiem operacji, na które została wyrażona zgoda – oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie wydana decyzja organu nadzorczego zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych).

przenoszenie danych Art. 20 RODO
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła administratorowi, jeśli zachodzi przesłanka o której mowa w art. 20 ust. 1 RODO

sprzeciw Art. 21 RODO
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją wobec przetwarzania jej dotyczących danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w tym profilowania. Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Prawo do skargi Art. 77 RODO
Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Swoje żądanie dotyczące realizacji przysługujących Państwu praw można skierować do nas w dowolnym momencie, wysyłając wiadomość e-mail na adres: biuro@pomagamyseniorom.pl lub za pośrednictwem korespondencji tradycyjnej, przesłanej na adres Administratora z dopiskiem „ochrona danych”.

Jeśli uznają Państwo, że przetwarzamy Państwa dane osobowe w sposób niezgodny z prawem, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi na działania Administratora. Skarga w sprawach dotyczących danych osobowych wnoszona jest do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, wszelkie niezbędne informację znajdą Państwo pod adresem: www.uodo.gov.pl  


8. Bezpieczeństwo

Dokładamy wszelkich starań, aby chronić użytkowników przed nieuprawnionym dostępem, nieautoryzowaną modyfikacją, ujawnieniem oraz zniszczeniem informacji znajdujących się w posiadaniu administratora, w szczególności: 
- kontrolujemy nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji, w tym fizyczne środki bezpieczeństwa, aby chronić przed nieuprawnionym dostępem do systemu;
- dostępu do danych osobowych udzielamy jedynie tym pracownikom, kontrahentom i przedstawicielom, którzy muszą mieć do nich dostęp, aby przetwarzać je na nasze potrzeby. Ponadto na mocy umowy są oni zobowiązani do zachowania ścisłej poufności, a w przypadku niewypełnienia tych zobowiązań mogą ponieść konsekwencje, łącznie z zakończeniem współpracy.
- Połączenie ze stroną www następuje z wykorzystaniem technologii „Hypertext Transfer Protocol Secure“ (https). Połączenie między Państwa przeglądarką i naszym serwerem jest kodowane.


9. Skargi, wątpliwości, pytania

Jakiekolwiek pytania, zastrzeżenia lub wątpliwości dotyczące treści niniejszej Polityki prywatności lub sposobu w jaki przetwarzamy dane osobowe, jak również skargi dotyczące tych kwestii (choć mamy nadzieję, że nie będzie konieczności wniesienia tego rodzaju skarg), prosimy kierować mailowo wraz ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi skargi na adres: biuro@pomagamyseniorom.pl

Wszelkie otrzymane skargi zostaną rozpatrzone i udzielimy na nie odpowiedzi w terminie do 30 dni.

10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Niniejsza Polityka prywatności może czasami ulegać zmianom. Prawa użytkownika wynikające z niniejszej Polityki prywatności nie zostaną ograniczone bez wyraźnej zgody użytkownika. Wszelkie zmiany Polityki prywatności będą publikowane na tej stronie, a o istotnych zmianach będziemy informować w bardziej widoczny sposób (w przypadku niektórych usług łącznie z wysłaniem odpowiedniego powiadomienia poprzez wiadomość e-mail). 
Ostatnia aktualizacja niniejszego dokumentu miała miejsce dnia 01.08.2023r.